Ewolucja gier komputerowych

Warto przyjrzeć się ewolucji gier, tym jak w coraz większym stopniu zaczynają one być kompleksowymi projektami. Dawniej liczyła się prosta rozrywka, nawet w czasach gdy możliwości komputerów pozwalały na całkiem rozbudowane projekty to choćby fabuła w grach była kompletnie ignorowana. Dajmy przykład drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, gaming światowy w dynamicznym rozkwicie, tymczasem dwie najpopularniejsze gry to Quake III Arena i Unreal Tournaument, obie całkowicie pozbawione fabuły.

chłopiec gra w grę

To nie przeszkadzało im odnieść sukcesu, więc za tą „metodą” podążali inni gracze. W obecnych czasach jednak jest to już nie do pomyślenia, i jest to jeden z najwyraźniejszych symptomów zmiany podejścia do tego czym są gry. Owszem, również grafika cały czas się rozwija i przepaść między wspomnianymi wyżej grami a dzisiejszymi standardami jest może nawet jeszcze większa niż w kwestii fabuł, jednak rozwój graficzny już wówczas był normą, fabuła natomiast niekoniecznie.

Jasne, nie jest też tak iż żadne gry w tamtych czasach nie posiadały dobrej fabuły, trzeba wyróżnić przygodówki czy też niektóre gry RPG, jednak dzisiaj jest to zupełnie inny poziom, inny standard – wszystkie strzelanki mają bardzo głęboką fabułę, często na miarę ambitnego kina artystycznego, choćby przykładem niech będzie Deep Space. Cieszy, że twórcy gier docenili także i fabuły w grach, na pewno dodaje to grom wiele kolorytu, wiele uroku.